כרטיסיה, בבקשה!

כבר כתבתי בעבר על חוסר הסיבולת שלי לנסיעה באוטובס, אבל לצערי גם זה קורה, בעיקר כשהנסיעה היא למקומות חדשים.
בשבוע שעבר בעת שנסעתי מחוץ לעיר, הגיע הפקח שבודק את כרטיסיות הנוסעים. לדעתי כל העניין הזה דיי מיותר ומהווה בזבוז של כסף, שהרי לא ניתן לעלות לאוטובוס בלי לעבור דרך הנהג ולשלם. השעה הייתה דיי מוקדמת בבוקר, וברגע שהבחנתי בו, התחלתי לחפש אחר הכרטיסיה. תמיד היה לי את החשש שיום אחד לא אמצא אותה.
אני מחפשת במקום הקבוע בארנק ולא מוצאת, מזיזה את הדברים בתיק ולא מוצאת. הוא מגיע אליי, ואני אומרת לו שאיני מוצאת אותה. הוא מבקש ממני להמשיך ולחפש בזמן שהוא בודק את שאר הנוסעים.
בשלב הזה כבר התחלתי להוציא את כל הדברים מהתיק, כשכל האנשים מסביב מביעים עניין במתרחש. בכל זאת אני אישה, מלקטת, יותר מדיי דברים יש בתוכו, אבל איפה לעזאזל זרקתי את הכרטיסיה?
הפקח חוזר אליי, ואני עונה לו שאיני מוצאת אותה, מה הוא רוצה שאני אעשה? ואם הוא רוצה עוד שבעה שקלים, בבקשה! הוא עונה שזה לא מעניין אותו, והוא רוצה לראות את הכרטיסיה כשהוא מבקש. למרות שאני מבינה שהוא מבצע את עבודתו, בשלב הזה טון הדיבור שלי היה שילוב של כעס וגיחוך, במיוחד שאין אפשרות לעלות לאוטובוס בלי לשלם, וכולה שבעה שקלים שיעזוב אותי במנוחה, בוקר, היום רק התחיל. וגם ככה עכשיו זה יישב לי על המצפון, אם זה פוגע בדרך כלשהי בנהג.
הבחור שישב לצידי, וכמה דקות לפני ניסה להתחיל איתי מצא כעת הזדמנות, ואמר לו "אני יושב לידה כל בוקר בקו הזה". למה אנשים אוהבים להתערב בדברים שלא קשורים אליהם ? בטח כשזו הפעם הראשונה שלי על הקו זה. "מה זה קשור" החזרתי לא בחביבות, והוא נבהל ושתק.
בסוף הפקח אמר: "טוב, את מקבלת אזהרה (בע"פ). בפעם הבאה אני אעלה על הקו הזה ואזכור אותך". חננה כמוני שלא לקחה מעולם מסטיק מאיזו מכולת בלי לשלם, מאושמת בנסיעה חינם. לא להאמין.
ברגע שהפקח ירד מהאוטובוס, קרה כמובן הדבר הצפוי, רציתי לבדוק מה השעה בסלולארי והכרטיסיה הייתה שם, בכיס החיצוני של התיק.
מספר רגעים אחרי, בחור שישב מאחורי שוחח בסלולארי ושמעתי אותו אומר: "לא ייתכן שזה אבד לך, תוציאי את כל התיקים שלך ותעשי חיפוש בכל הכיסים, זה בטוח שם".

פוסט זה פורסם בקטגוריה יומיום. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על כרטיסיה, בבקשה!

  1. אפרת הגיב:

    הכרטיסנים בודקים את הנהג. אם את לא משלמת הנהג חוטף קנס ענק.

  2. לימור הגיב:

    וואלה, כרטיסן! הייתה לי תחושה שאני לא משתמשת בהגדרה המתאימה. תחבורה ציבורית ממני והלאה!

    יופי, עכשיו זה על המצפון שלי. בלי כוונה 😥

  3. Lizibee הגיב:

    קטע מוזר, בדיוק אתמול עליתי לאוטובוס וכשהושטתי לנהג את הכרטיסיה שלי שמתי לב שהיא מלאה וביקשתי לקנות חדשה. לא ברור לי כל כך למה, אבל הנהג שכנע אותי שנותר לי עוד ניקוב ועשה כאילו הוא מנקב ואז הראה לי שחלק מהניקובים מתאימים למכשיר שלו, למקרה שיעלה פקח. רק עכשיו כשאני קוראת את הפוסט פתאום קלטתי מה קרה שם…

  4. לימור הגיב:

    כן הם בודקים את צורת הניקוב, לא השתכללו. את מקבלת נסיעה בחינם, ואותי מאשימים שלא שילמתי, יופי 😉

  5. efyska הגיב:

    פה, אם תופסים אותך מתפלחת לתחבורה הציבורית את מקבלת קנס של 50 אירו.
    אבל מצד שני, יש כל כך הרבה דרכים לשלם ולקנות כרטיסיות שזה ממש טמטום להתפלח… 😉

  6. דאלי הגיב:

    הכרטיסנים האלה ממש שיכורים מכוח שלהם!

  7. לימור הגיב:

    אפי,
    וואו חתיכת קנס. וזה בכל מקרה מטומטם להתפלח לכל מקום 🙂

    דאלי,
    כן. במיוחד שלדעתי,ניתן בקלות לאבד את הכרטיס/ כרטיסיה. לא צריך לעשות מזה כזה סיפור. ומה אשם הנהג שהנוסע זרק אותם.

  8. macphista הגיב:

    כוסאמאשלו
    זה מה שיש לי להגיד

  9. וונדי24 הגיב:

    אני שונאת אוטובוסים בתוך העיר, כי הנהגים מתעצבנים שהם צריכים לעצור כל שניה, ואז מה שקורה זה שהם נוסעים ממש מהר, ותוך מטר מגיעים לעצירה מוחלטת בתחנות=בחילה איומה.

    אבל מחוץ לעיר? איזה כיף! אני מגיעה מספיק זמן לפני שהאוטובוס צריך לצאת, ואז כשאני בין הראשונים, המושב הקדמי פנוי, ואין כיף מזה- את רואה את כל הנוף דרך חלון ענק, ומקשיבה תוך כדי למוסיקה שעושה לך הרגשה של סרט. וחוץ מזה, כשיש לך מקום לשבת את מיד מסדרת את הכרטיס בתוך הארנק, או במקום הקבוע שלך.

    מקווה שפעם הבאה תהיה יותר נעימה… 🙂

  10. לימור הגיב:

    לפי התיאור שלך כבר שכחתי שמדובר בנסיעה באוטובוס מחניק. כייף לך שזה ככה נחמד לך, לי תמיד היו בעיות עם אוטובוסים 🙂

    ותחזרי כבר לכתוב, התגעגעתי.

  11. וונדי אני חושב שהתיאור שלך לא מתאים לימי ראשון בבוקר כשכל החיילים נאלצים לשוב לבסיסים…

    אבל אוטובוס בין עירוני הוא בהחלט פתרון כשאין כח ללחוץ על הברקס בפקקים של הכניסה לתל אביב 🙂

  12. לימור הגיב:

    בכלל נהיגה דורשת יותר מדיי אנרגיה ותשומת לב, לפחות ממני, אבל מעדיפה את זה מאשר אוטובוס מחניק!

  13. מעניין מה פרויד היה אומר על זה… 🙄

כתיבת תגובה